Total Pageviews

Wednesday 9 November 2011

SeLamat AiDil AdHa

Buat semua yang ku kenali, kaum keluarga, sahabat handai, rakan taulan dan yang mengingati diri kami, di sini aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya aidil adha kepada kalian. Ampun dan maaf di pinta atas segala kekurangan dan kesilapan. Moga kita semua juga sentiasa mendapat keampunan dan rahmat Allah sentiasa.
Seawal 4.30 pagi, aku dah bangun untuk menyediakan juadah raya yang masih berbaki dari semalam. Pagi ni aku masak nasi dagang yang akan ku panggil nanti dengan nama 'nasi perantau'. Kalau dari segi makna kira sama lah tu.
Memang niat aku ingin sampai awal di masjid, bukannya apa, tujuan ku kerana ingin menikmati takbir yang panjang, dapat parking kereta dekat dalam kawasan masjid dan dapat berada di tempat yang selesa untuk solat sunat aidil adha nanti. Oleh itu jam 7.00 am kami dah bergerak dari rumah. Tapi ada juga sekatan jalanraya. Di pertengahan jalan ada sekatan jalan oleh polis, dengar2 cerita ada kemalangan jalanraya berlaku. Jadi kami pun mencari jalan lencongan dan alhamdulillah Allah permudahkan.
Beberapa suasana kemeriahan di masjid al-Khalil selepas menunaikan solat sunat aidil adha..........

Menziarahi pusara arwah anak kepada Ros dan Koy

Aku menjemput sahabat2ku yang kutemui sama-sama menunaikan solat sunat aidil adha di al-Khalil, datang menikmati juadah pagi raya di rumahku. Alhamdulillah, terhibur rasanya hati ini menerima tetamu.....Berikut ini adalah antara tetamu2 ku yang hadir..... Di belakang sana kelihatan hubby tengah sibuk membancuh minuman untuk tetamu.
Antara juadah yang kusediakan ialah nasi perantau dengan kari ayam, nasi himpit bersama sate goreng, laksa kuah kelantan, tapai pulut dan kuih ambon. Ada juga banyak makanan yang dibawa oleh sahabat ku yang datang seperti pulut dan rendang, kuih muih dan biskut raya dan macam-macam lagi.
 


Bersama Alaa, sahabatku yang berasal dari Iraq...... Dia pun suka nasi perantau dan sate goreng.

Family Alaa dah nak balik kerana nak ke tempat lain pulak.
Settle je semua, aku ke rumah K Nana dan dan Dr Kamarul pulak. Lagilah ramai tetamu yang datang ke rumah dia orang..... Jam 1.30 aku balik semula ke rumah kerana ada lagi tetamu yang bakal datang ke rumahku.............






Alhamdulillah hari raya kulalui dengan hati yang girang. Walaupun rasa penat dan mengantuk, aku gagahi juga datang beraya ke rumah liza & Nizam dan Idris & Hairani pada petang dan malamnya. Nasib baik tumpang kereta K Nana. Balik2 je rumah malam tu, terus tidur dengan lenanya.
Kepada mana2 sahabat yang menjemput aku dan hubby datang beraya ke rumah mereka, dan kami pula tidak dapat hadir, kami memohon ribuan kemaafan kerana kesuntukan masa yang membuatkan kami tidak sempat hadir beraya ke rumah kalian. Harap kalian tidak berkecil hati ya.
"Semoga hari raya yang penuh kemeriahan dapat lagi dinikmati pada tahun-tahun hadapan".


Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment