Total Pageviews

Wednesday 30 November 2011

Mencari Cenderamata

Big Christmas Tree at Victoria Square.

Semakin dekat nak balik, aku makin kalut. Paling kesian aku tengok hubby dengan macam-macam urusan yang perlu diselesaikan. Mana-mana yang boleh aku handle sendiri, aku cuba selesaikan. Tapi bab nak memilih cenderamata untuk calon interview hubby, aku kena pergi dengan dia. Nanti biar dia pilih sendiri, biar puashati. 
Jadi hari ni aku gi jemput hubby seawal jam 2.30 petang. Kami rancang nak ke Central Market untuk beli cenderamata tu. Ini rasanya baru kali kedua kami pergi bersama ke CM. Sama-sama tak biasa. Aku cuma ingat lokasi yang Ros bawa aku hari tu je. Selebihnya aku tak tahu.
Dah servey beberapa kedai, kami terlekat dekat kedai ni, namanya 'Green and Gold'. Dah alang-alang membeli di sini, baik beli banyak-banyak terus. Boleh diskaun lagi pun. Adalah beberapa barang cenderamata yang kami beli.
Tea towel dan tabung duit syiling.
Ini lah yang hubby punya tu. Fridge magnetic map dengan pengesan suhu.
Yang ini pula ialah key chain.

Walau pun nampak tak banyak, tapi duit banyak juga keluar untuk beli cenderamata ni. Penat pun ada. Yang kelakarnya, kami tak jumpa jalan keluar. Lupa pintu mana kami masuk dan dekat mana nak cari tempat kami parking kereta. Punyalah kami tak biasa ke sini walaupun dah dua tahun lebih menyinggah di Adelaide ni. 

Yalah, itulah kami...eeh silap.. itu lah hubby... tak suka jalan-jalan kat kedai. Tambah-tambah untuk saja-saja window shopping. Nak buat macam mana, itu dah resam dia. Mungkin lepas ni tak sesat lagi kot ya.

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment