Total Pageviews

Wednesday 23 November 2011

NaSI GOreNg MenGanTUK

Salam pagi....
Sekarang ni, dalam tak sampai dua minggu lagi, dah nak masuk summer. Sekejapnya spring dah nak berlalu. Bila dah masuk summer ni, waktu siang memang panjang, manakala waktu malam pulak singkat je masanya. Tu yang selalunya rasa macam tak cukup tidur. Biasanya lepas je solat subuh, aku layan ngantuk dengan tidur balik sejam dua. Yalah waktu subuh awal dalam 4.17 am hari ni. Nanti esok lusa akan jadi makin awal. Malamnya pula waktu solat isyak pada jam 9.41 pm. Nanti masuk desember ni akan makin bertambah.
Selalunya lepas solat isyak tu, aku layan juga movie. Jarang aku tidur awal, biasanya pukul 12.00 malam baru masuk tidur. Kalau aku tidur jam 11.30 tu kira awal sangatlah tu. Tapi jadi sejarah pulak bila malam tadi, lepas je solat isyak, kira-kira jam 10.30, aku dah mula nak tidur. Kononnya esok tak nak tidur lepas subuh.
Hubby pun nampak penat hari ni, dia mengadu rasa sakit dekat bahagian dada. Aku jadi risau. Minta tak ada apa-apa yang mudharat. Aku tanya samada dia stress ke? Dia pun tak pasti. Tapi aku fahamlah, dia banyak urusan pelajarannya yang masih belum selesai. Tak sampai dua minggu lagi kami akan balik ke Malaysia kerana hubby nak collect data kat sana. Minta2 dapatlah diselesaikan dengan cepat. Aku pohon dari semua keluarga dan rakan-rakan, doakanlah kelancaran perancangan ini dan biarkan semua urusan di permudahkan Allah.....
Alhamdulillah, aku berjaya tidak tidur balik selepas solat subuh hari ni. Berjuang melawan perasaan mengantuk. Pikir nak masak apa untuk sarapan pagi nih. A aaah... nasi semalam masih berbaki. Boleh goreng lagi.
 
Seperti biasa... resepi dan menu simple ku....
 
Goreng baki-baki keropok udang dari Asian Grocery.
Hubby menyediakan nescafe tarik. Mudah-mudahan tak mengantuk kat ofis hari ni.
 
Dah boleh makan... jom-jom... bismillahirramanirrahiiiiim....
Bila tak tidur balik lepas subuh, boleh masak awal, sarapan awal dan yang bagus sekali hubby dapat gi ofis awal. Baru ada mood ceria sikit untuk mulakan tugas diawal pagi. Semoga hubby sentiasa dipermudahkan segala urusannya.....

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment