Total Pageviews

Thursday 19 January 2012

Sahabat Selamanya


Salah satu family yang begitu rapat dan sentiasa mengambil berat tentang aku dan hubby. Waktu ni aku bertandang ke rumah mereka pada minggu lepas. 'Wajib datang' katanya. Jika tidak, aku tak sanggup menghadapi kemarahan dia. 

Keluarga Proffesor Madya Haji Fisol Bin Zain ini dah jadi macam saudara kami sendiri. Dia dan Kak Nab dah macam abang dan kakak aku dah. Sejak aku kahwin lagi dia sentiasa mengambil berat tentang kami. Tengok tu anak perempuannya yang paling tepi tu, nama nya Nazirah, tapi aku panggil dia adik je, walaupun dia bukannya anak bongsu. Dia adalah anak kedua dari 4 beradik. Tapi dia agak rapat denganku. Masa aku datang ke rumah dia ni, dia sanggup balik sekejap pada waktu rehat semata-mata ingin berjumpa denganku. Yalah di samping tu tempat kerjanya agak ok dan tak jauh dari rumahnya. 

Teringat pulak yang suatu ketika dulu Prof Madya Haji Fisol inilah yang banyak memberi tunjuk ajar dan membimbing aku dan hubby sewaktu sama-sama menunaikan umrah beberapa tahun dulu. Kini dia suami isteri telah menunaikan rukun islam yang ke 5 itu. Aku ni entah bila. Jika ikutkan tahun yang diberi sewaktu aku mendaftar dua tahun lepas, aku dapat ke sana pada tahun 2016. Mudah-mudahan dengan izin Allah...

Dalam masa beberapa tahun ke belakang ni, dia agak kurang sihat dan banyak berpantang dalam soal makan minum. Aku dapat lihat akan penyusutan berat badannya. InsyaAllah aku doakan dia akan diberi kesihatan yang baik dan kesembuhan dari kesakitan. 

Semoga ikatan persahabatan kami sentiasa di pelihara Allah SWT. Semoga berpanjangan dalam mendapat petumjuk dan keberkatan dari Allahh....

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment