Total Pageviews

Monday 9 October 2017

Cik Tie... Kamu Dari Mana?

Beberapa bulan kebelakangan ni, aku ada menghadapi masalah bunyi-bunyian cik tie dan habuk2 serta bau-bau nya di dalam toilet tepi dapur rumah. Buntu. Perangkap sudah, racun sudah, namun masih ada saki bakinya. Ramai sangatkah? Amat la risau takut berleluasa. 

Sorry... aku tidak menyebut namanya 't***s'... ikut petua orang tua2 lah konon, elak dari berleluasa katanya... boleh pegang ke..? Petua orang tua2 kan berharga. Maka sebab tu la aku sebut je 'Cik Tie'.

Ada sekali ritu my hubby cuba tawakkal campak racun cik tie atas bumbung rumah... rasanya macam berkesan, sbb seminggu lps tu bukan main busuknya bau. Macam bangkai reput. Terpaksalah tahan loya beberapa hari yang tenat baunya dan selebihnya baki bau yang berminggu2. Lepastu letak kiub serai wangi Afi Hanis dan pasang kipas penyedut tu. Sangat2 membantu dlm menyah bau.

Tetiba pagi tadi aku agak terkejut tengok sesuatu dlm bilik air tepi dapur tu... ↓↓↓
Tak tahula bila jatuhnya. Mungkin malam tadi... 
 
Aku tengok anak Cik Tie ini dah mati. 
Tahu kan kat mana ni??? Sorry to say... itu adalah kat dalam lubang toilet. 

***Doa2 kan mudahan dapat dihapuskan... 

No comments:

Post a Comment