Total Pageviews

Monday 14 January 2013

Pulut Kuning 3 Makna


Bila salah seorang sahabat sepengajian hubby kat sini terpaksa pindah rumah, maka pada hari perpindahan mereka tu semalam, aku tergerak nak menyumbang sedikit pulut kuning. Kononnya sebagai buat berkat naik rumah baru lah. 

Akhir minggu lepas pulak, hubby dapat surat extend untuk lagi 6 bulan terakhir kami di Adelaide ni. Apa yang membuat aku rasa happynya bila aku masih lagi dapat menimba pengalaman hidup di bumi kangaroo ini. Alhamdulillah sentiasa ku panjatkan kesyukuran padaMu.

Hari ni pula.... saja... sebab semalam aku minta salah seorang sahabat temankan aku hantar pulut kuning tu ke rumah sahabat yang di katakan pindah tu, sampai terlupa aku nak bagi kat dia sikit. So pagi tadi aku hantar ke rumah dia dan saja kami pun lepak-lepak. Entah macammana tiba-tiba bercakap pasal kraftangan kait mengait ni. Dia tahu sikit-sikit dan kerap mengisi masa terluang dengan hobi tu. Yang aku ni pulak tak pernah belajar cara nak buat, padahal minat tu adalah jugak. Sekelip mata aku pun belajar dengan dia perkara asas dari mula, pertengahan hinggalah kepada penutupnya. Tapi asas yang dia tahu je lah. 
 
Ini lah saja basic ringkas pelajaran pertama aku kali ni..... best juga.... meralit aku dibuatnya.....

Saja kami gelak bila aku buat lawak mengatakan aku bawa pulut kuning tu seolah macam untuk datang belajar ilmu kait-mengait ni..... hihihi....sebagai pengeras kononnya..... Tak adalah.....kebetulan saja tu.... :-)
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment