Total Pageviews

Monday 28 January 2013

Australia Day Tak BerCuti

Sebenarnya Australia Day (Hari Kebangsaan Australia) ni jatuh pada 26 Januari setiap tahun, tapi kan tarikh tu jatuh pada sabtu dua hari lepas dan sabtu kan dah hari cuti, so macam biasa forward kan public holiday nya ke hari ni, isnin.
Aku tetap tak bercuti hari ni. Tetap dengan tugas aku sebagai driver. Macammana aku nak cuti, bos aku pun tak cuti. Tengah kritikal kena siapkan tugasan. Macam ayat yang selalu aku tuliskan, "tiada hari cuti untuk PhD Student...." :-( 

Waaah.... orang kat Malaysia pun kira tengah bercuti panjang juga kot. Dengan bermulanya cuti Maulidur Rasul diakhir minggu, ada mungkin yang ambik MC sehari.... sambung pula ngan sabtu dan ahad, pastu sambung lagi dengan cuti hari thaipusam yang juga di forwardkan ke hari isnin. Ada lagi ke yang sambung MC. Meriahnya bercuti......

Ok lah... aku tak bercuti pun, meh aku nak ucapkan... Selamat ber public holiday.....

2 comments:

  1. Salam...pantas and tuntas..cepat ,membuat laporan...

    ReplyDelete
  2. Pasti gitu Si.... Kok kamu tu nampak gantem bangat hari ini........ :-) Mungkin karna teruk di marahi pagi ini.... :-)

    ReplyDelete