Total Pageviews

Friday 4 May 2012

Spaghetti Healthy


Kekadang ada juga datang penyakit malas nak makan nasi. Tapi mujurlah kita sebenarnya ada pilihan yang amat banyak. Tinggal saja adakah tekak kita mampu menerimanya. Lepas tu tanya pula pada perut. Mampukan apa yang kita makan itu boleh mengenyangkan dan memuaskan dia. Jika semua ok, boleh teruskan.

Kali ni terasa nak makan spaghetti yang di masak ringkas sebegini tanpa perlu beria-ria membuat sosnya. Sebenarnya aku tak berapa suka sos yang bertomato tu. Jika sos karbonara, aku suka. Tapi resepi kali ni bukan termasuk kategori kedua-dua nama tu. Ini secara lebih kurang macam mie goreng lagaknya, tapi lagi ringkas cara membuatnya.


Caranya mudah membuatnya dengan spaghetti macam biasa, di rebus hingga empuk dan ditoskan. Tumis bawang putih dan merah dengan minyak zaitun, masukkan sedikit hirisan daging. Letak garam dan black papper sahaja. Kemudian masukkan apa sahaja sayuran yang kita suka. Di sini aku suka letak brokoli dan sawi pendek. Lepas tu cerry tomato. Masukkan pula spaghetti yang telah di tos airnya tadi dan kacau rata. 

Boleh dihidangkan serta tabur sedikit cheese ke atas hidangan. Jika suka juga boleh grill sosej dan makan bersamanya. Cepat, mudah dan menyihatkan.

Selamat mencuba.....

Ini saja-saja sebagai tambahan. Ketam goreng dengan telur. Sedap di makan ratah. Sekarang ni musim panas dah berlalu. Jadi tak dapat lagi dah nak crabbing. Jika terliur sangat kenalah beli kat kedai seafood barang seekor dua, buat ubat terliur je, banyak-banyak tak boleh disebabkan kemahalan nya......
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment