Total Pageviews

Thursday 10 May 2012

Ala-ala Klinik dah...


Sekarang ni, kerap juga hubby ber"Ebay". Time malas, lamaaaaa tak beli apa-apa. Time rajin menengok, banyak pula benda yang di klik untuk dibelinya. Kekadang tu, ada juga bahayanya ebay ni. Jadi ketagih nak servey barang. Lepas tu rasa macam nak beli pulak. 

Tapi nasib baik hubby aku ni bukan jenis yang boros. Hanya mencuba dan membeli barang-barang yang bukan mahal dan berguna sahaja. Aku kekadang tu pelik juga. Ada la beberapa kali kami membeli barang dari China ke, Hong Kong ke dengan harga sedollar pun ada. Pelik tu kadang-kadang kos penghantaranya free. Untungnya kat mana? Tu yang aku pelik tu. 

Dalam masa dua minggu kebelakangan ni, ada beberapa produk kesihatan yang hubby beli untuk kami pakai. Sampaikan aku rasa rumah aku ni dah jadi macam pusat rawatan alternatif pulak. Sekali ingat rasa lucu pun ada. Tapi selagi mudah dan tidak memudharatkan, apa salahnya kita menggunakannya kan......, tak payah nak gi klinik yang sudah tentu perlu lalui banyak prosedurnya. Tapi ini tak termasuk kes-kes yang beratlah ya.... 

Jom kita tengok apa yang aku beli melalui ebay dalam masa terdekat ni....

Jangan buat terkejut pulak tengok jarum akupuntur ni. Aku dah banyak kali sangat buat rawatan akupuntur kat Malaysia dan beberapa kali di Australia ni. Aku macam dah tahu kat mana dia nak cucuk jarum ni untuk beberapa masalah kesihatan. Jadi aku harap no problem with this, dan aku dah cuba dah dengan yang ini. Akulah doktor dan akulah juga pesakit. Tak gerun dah nak cucuk jarum kat badan sendiri. 

Masa kat Malaysia hari tu, pernah aku minta nak beli jarum ni dekat salah satu klinik alternatif, malangya tak boleh di jual katanya. Alhamdulillah aku dah dapat membelinya melalui ebay. 

Hi hi hi..... apa ni...? Macam helmet Alien je.... Aku memang tergelak masa produk ni mula-mula sampai. Takut pun ada bila tengok bentuknya. Ini adalah dari pandangan sisi. Memang ianya untuk dipakai di kepala. Gunanya adalah untuk melancarkan perjalanan darah, meningkatkan metabolisma, melegakan sakit kepala dan banyak lagilah.

Pandangan di dalamnya..... Hubby tahu yang aku selalu sakit kepala sekali pun bukannya sampai ke tahap migrain. Jadi dia belikan helmet ni. Boleh guna sekali-sekala bagi melancarkan perjalanan darah di kepala. Sarung je ke kepala macam pakai helmet. Petik suis dan kita akan rasa urutan serta gegaran ringan di kepala.

Ini apa pulak ni? Cuba teka..... Macam alat mengacau telur je....

Jangan gelak pulak. Ini pun alat untuk mengurut kepala. Memang lega. Aku dah cuba dan rasa kesannya. Not bad lah. Lega sikit rasa sakit kepala lepas tu.

Ini.....? Ini tahu kot.... Ini adalah tanduk kerbau yang hubby beli dari Hong Kong. Untuk mengurut. Aduhai..... macam-macam ya.

Macam handphone lama pulak. Ini pulak mini mesin untuk macam-macam fungsi seperti akupuntur, massage, untuk pesakit stroke, bekam dan macam-macam lagi yang aku pun tak ingat dah. Ada buku manualnya, tapi aku hanya guna yang fungsi akupuntur je. Boleh tahan juga rasanya.

Sekalipun produk ini bukanlah produk yang mahal, tapi fungsinya kira oklah. Lagi pun membeli melalui ebay di sini, insyaAllah selamat lah sampai barangnya kepada kita. Kalau di Malaysia aku tak jamin. 

Wallahu A'lam.... 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment