Total Pageviews

Thursday 31 May 2012

SemBang PeTang


Bersama dua orang classmate, Maiko dan Lillian.

Kesinambungan daripada keadaanku seminggu yang lalu, pada hari yang sama tapi berlainan waktu, Lillian (chinese) ni ada melahirkan hasratnya ingin bertandang ke rumahku jika aku tak sibuk. Manakala Maiko (japanese) ni pula meluahkan pada ku yang dia  rasa boring dan ingin berkawan, boleh buat teman lepak atau minum kopi bersama jika aku ada ruang. Pada keduanya aku menjawab "no problem".

Kebetulan pula minggu ini, selepas je kelas tamat jam 3.30 petang tadi, Maiko sekali lagi mengajak aku minum kopi. Aku pun setuju jelah, tak nak mungkir janji. Semasa berjalan keluar kelas, terserempak pula dengan Lillian. Tadi dia keluar awal, entah tiba-tiba muncul kat belakang. 

Aku pun tak tahu nak minum kopi dan lepak dekat mana. Jadi baik aku mengajak mereka ke rumahku saja.  Sambil berseloroh aku mengatakan " How about... let's just go to my place and we can have a free coffee". Mudah saja mereka bersetuju. Suka la Lillian, tertunai hasrat dia nak datang rumah aku.

Aku sebenarnya tak tahu nak hidang apa kat dia orang. Mana tahukan, culture dan selera dia orang ni lain ke.... Tapi rupanya dia orang suka dengan makanan yang aku buat, mushroom soup with garlic bread versi hand made aku, dia orang siap cakap nak belajar lagi. Aku buatkan teh tarik, minuman orang Malaysia, kataku.... pun dia orang suka, cuma kemanisan tu aku kena tanya dia oranglah, kadang tu orang tak suka manis kan....

Rancak pulak bercerita, waktu dah hampir maghrib. Ok lah lain kali boleh sambung lagi, kesimpulan aku sendiri, nampaknya mereka suka bertandang ke rumah aku. Anyway... thanks for coming...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment