Total Pageviews

Thursday 31 May 2012

Hari Ini DaLam SeJarah Laundry

Tak Cukup Ampaian



Hampir sepanjang seminggu ini, Adelaide memang bercuaca mendung. Ditambah pula dengan suhu yang semakin sejuk dan dingin menandakan bakal berakhirnya musim luruh dan winter pula yang akan menjelma. Aku pula masih belum settle dengan problem mesin basuh ku yang buat hal dengan kebisingannya. Malas dah aku nak pakai, takut menganggu jiran sebelah dan bimbang juga tuan rumah sewa ku turut mendengarnya. 

Tetapi belum lagi aku merasa dharurat dengan perkara ini. Memang tengah survey mesin second hand dalam gum tree atau mana-mana advertiser yang agak tidak mahal. Masih belum jumpa yang berkenan dengan harganya, tambah lagi aku tak nak ianya menjadi seolah tergesa-gesa. Telah ku katakan, masih belum sampai keperingkat dharurat. 

Jadi... jalan mudah, ambil dulu kemudahan laundry yang memang banyak disediakan di sini. Kumpul baju banyak-banyak dan basuh sekaligus. Tak pernah aku membasuh sebegini banyak sekaligus. Rasanya ini yang paling banyak aku menyidai kain basuhan di ampaian belakang rumahku. Sebanyak 5 tali yang sepanjang kira-kira 7 meter setiapnya, penuh dengan pakaian kali ini. HARI INI DALAM SEJARAH LAUNDRY KU. Masa dekat laundry tu, aku pakai 4 mesin basuh 6 kg untuk jalan serentak. Satu mesin aud 3 di kali dengan 4 dan jadi aud 12. Penat juga aku menjemur. 

Tak cukup lagi dengan ampaian, aku kena pakai sokongan kerusi ini untuk menjemur. Belum habis di sini sebenarnya, kerana banyak lagi pakaian kecil-kecil yang aku terpaksa guna ampaian dalam garage pula. Tak cukup tali katakan. Mujur cuaca hari ni sunny.

Lepas ni penatlah pula nak melipat dan menyangkut bila kering nanti. InsyaAllah tak berapa lama lagi akan jumpalah mesin basuh lain sebagai ganti yang bising tu nanti.
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment