Total Pageviews

Saturday 5 May 2012

MeRaiKan RaKan


Bergambar di hadapan Restoran Uighur. Dari kiri : Hubby, aku, Miza, Humairah, Zainul dan Danish (atas dukung)

Kebiasaannya aku suka juga menjemput kawan-kawan datang ke rumah, terutamanya bila mereka datang melawat ke Adelaide dan paling perlunya apabila ada antara kawan-kawan yang telah menamatkan pengajian di sini dan ingin pulang ke Malaysia for good. 

Tapi kali ini berbeza dari kebiasaan apabila aku jadi malas nak masak. Sesekali je tau.... Jadi aku dan hubby  bersetuju untuk meraikan salah satu family berupa rakan kami yang ingin pulang dua tiga hari lagi, di salah satu restoran kegemaran kami di sini. Miza dan Zainul adalah antara mereka yang awal datang ke sini sebelum kedatangan kami. Berkenalan di sini seterusnya menjadi antara geng yang akrab dengan kami. 

Yang belajarnya adalah Zainul, berada di satu fakulti dengan hubby di University Of South Australia, juga merupakan salah seorang pensyarah di UIA. 


Pemilihan menu sedang berlaku

Kebetulan pulak kawan kita orang ni tak pernah datang ke sini. Hanya mendengar pada namanya sahaja. Ini   mungkin merupakan satu bonus kepada mereka kerana dapat juga makan di tempat ini sebelum balik ke Malaysia.

Untuk makluman, restoran ini merupakan restoran yang di miliki oleh orang Uighur, satu bangsa yang beragama Islam di negara China. Jadi memang ia telah tersenarai sebagai antara restoran yang halal di Adelaide ini.

Menu pilihan kami ialah lamb kebab, dapanji, mee home made uighur dan  nasi (macam nasing goreng berair). Setiap order yang di buat di sini akan disertakan dengan air teh 'o' panas dengan pecuma dan boleh ditambah lagi jika mahu. Sedap sungguh menikmati teh 'o' panas dikala cuaca yang sejuk begini.

Alhamdulillah.......

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment