Total Pageviews

Thursday 7 June 2012

KiSah JamBu Aussie


Jambu butir banyak.

Ada sekali tu masa aku menyinggah ke satu garage sale, seorang mak cik aussie ni bagi aku seuncang jambu biji banyak ni. Biasalah dia panggil namanya guava. 

Aku tanya dia samada dia tanamnya, dia tunjukkan pokoknya. Boleh hidup rupanya pokok jambu biji banyak ni kat sini. Untuk mengambil hati dia, aku terima ajelah pemberiannya sekali pun jambu tu dah kuning sangat. Tak sampai hati pulak aku nak bagitau dia yang jika di tempat aku, jambu yang terlalu masak macam ni dah tak sedap dimakan. 

Masa aku nak balik tu, sekali lagi dia cakap, harap aku suka dengan rasa jambu tu. Agaknya dia ingat aku tak pernah makan. Aku pulak lupa nak bagitau yang kat Malaysia pun ada. Apa pun, thank you lah.... 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment