Total Pageviews

Friday 22 June 2012

MeNu BerBuKa PuaSa

Alhamdulillah, selesai puasa sunat khamis semalam. Menu berbuka...

Jika minggu lepas, ceritaku pasal turkey breast , kali ini ada sekotak lagi stok yang aku akan cuba. Kali ini daging dibahagian belakang ayam turkey pula. Cara penyediaan dan membakarnya adalah lebih kurang sama. Bezanya bahagian ini lagi mengambil masa yang lama. Hampir 3 jam dalam oven aku rasakan.

Telah sedia diperap, tinggal bakar je. Inilah rupanya selepas berlama-lama dalam oven dan selepas itu grill pula bagi nampak hangus sikit.

Bila dipotong.... rasanya memang enak. 

Nasi beriani yang biasa aku buat....simple...

Ha ha ha.... Ini sebenarnya adalah daging dan hati lamb masak kari rempah Afghan. Nampak macam green curry pulakkan. Lupa aku nak ambil gambar dia awal-awal tadi. Dah lepas makan ni, macam comot pulak. Tak apalah, jika buat lain kali, nanti ambil gambar yang cantik sikit.
 
Ini adalah, daging cincang berintikan sayur leek. Resepinya dalam entry yang akan datang ya.
Ini pula adalah acar tursyi, aku belajar membuatnya dari seorang rakan Iraqi. Resepinya pun insyAllah dalam entry yang akan datang juga.

Selesai makan...

Saja nak meramaikan sikit bilangan orang ketika berbuka, aku menjemput family abang Sayed sekali untuk menikmati hidangan makan malam bersama-sama, sekalipun mereka tidaklah berpuasa pada hari itu. 

Rancak pula bersembang selepas makan...

Berperang pulak Dini dengan Syakirah ni berebut mainan.
 

Terima kasih buat Kak Yatt dan Abang Sayed kerana sudi bertamu dan menemani kami berbuka puasa. 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment