Total Pageviews

Friday 8 June 2012

CiCak Aussie


Selama lebih dua setengah tahun aku kat aussie ni, belum pernah pun aku melihat cicak. Bukan seperti di Malaysia yang mana aku selalu melastik cicak yang banyak berkeliaran di dalam rumah aku. Ada yang seolah dah cop tempat pada bahagian tertentu dalam rumah seperti di kepala tingkap, di belakang langsir, di atas penutup lampu dan merata tempat lagi. Lepas tu di buatnya toilet pula kat situ. Macammana tak geram, tak tahu nak buat apa dah.

Sini aman. Tak ada jumpa tahi cicak pun dalam rumah. Sehingga hari ini aku ingat di sini tak ada pun binatang cicak ni. Tapi macam terjawab bila suatu malam tu aku nampak binatang seperti cicak ni bergantung di luar tingkap bilik air aku dan aku yakin benar dia ini cicak. Hubby pun mengesahkannya. Rasa seperti tak percaya pula. Cuma aku tidak melihatnya dari pandangan belakangnya, cuma melihat dari pandangan perutnya sahaja.

Bagus jugalah sini tak ada cicak ni. Susah bila dia merayap dan berak merata pula. 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment