Total Pageviews

Sunday 7 July 2013

Lunch with special woman

Perancangan yang di plan lebih seminggu yang lepas, aku diajak lunch oleh my english teacher... Sungguh bangga bercampur terharu yang amat bila dihargai dan disayangi... adakah kerana aku juga begitu menghormati dia. Dalam kesibukan dia yang sentiasa penuh jadual aktiviti harian, dapat juga mengatur janji dan mempelawa aku sejak lebih sebulan dulu. So... ini cerita hari jumaat lepas.... bertemu di pintu masuk Big W, Centro Arndale Shopping Centre. Kemudian aku dan Maiko dibawa ke Junction Community Centre oleh Teacher Kay dengan menaiki keretanya. Di sanalah kami lunch sama-sama... 

  
Di sini tempat dia mengajar bahasa bermula tahun 2013. Aku di bawa melawat beberapa tempat di dalam sana....
 
 
 
 Kelas di mana dia mengajar.
 Kemudahan komputer...
Rujukan dan overhead projector (OHP)

Selepas dewan makan dibuka kami terus ke situ... Simple tetapi special bagi aku. Happy kerana dapat bersembang lama sikit dengan dia masa ni. Penuh semua meja yang dibuka dalam dewan masa tu... fully booked. 
Ready di meja makan.... Kami pilih meja makan kaler oren.
Tentang menu....
Entry bermula dengan minestrone soup ni, berasaskan sayur sahaja (hanya untuk aku dan teacher). Dia yang mengatur yang halal untuk aku. Tetapi untuk peserta lain, mereka dihidang dengan sup ayam dan jagung.
 Nasi putih dan tuna curry. Dekat dah nak licin baru teringat nak snap. 
 Apple scramble dan ice cream sebagai dessert.

Makanan memang sedap-sedap... layanan ala hotel... aku pula terlampau kenyang dan kena tapau lagi. Teacher siap bawa bekas plastik lagi untuk aku tapau makanan aku yang tak mampu aku habiskan. Macam tau-tau saja aku tak mampu habiskan semua. Katanya orang di sini tak suka membazirkan atau membuang makanan. Jadi jika kita makan kat situ dan jika tidak dapat dihabiskan, kena tapau. Sangat-sangat bagus. Jika makan buffet, bolehlah aku ambil dalam kuantiti kecil je potionnya... tapi ini semua di hidang special... 
 
 Teacher yang belanja dan bagi nombor tiket aku, 51. Rupanya tercabut sebagai salah satu nombor yang bertuah. Dapat buku comel ni ha... Maiko pun bertuah juga nombornya. Berbanggalah teacher Kay...katanya, "tengok, tetamu-tetamu saya semuanya bertuah..."
Kenangan daripada teacher.
Aku pun terhibur juga bila mereka memakai skaf yang aku hadiahkan... :-)

So... many thanks buat mu Kay... Dalam hati aku berdoa moga dapat lagi kita jumpa bila-bila suatu hari nanti, sekali pun selepas aku pulang ke Malaysia... Kuasa Allah diluar kemampuan kita.... 

1 comment:

  1. Yes she is so special to us! Kay thank you very much for your kindness.I really enjoyed the time with you.I really love the woman like you with a warm heart.

    And Nani Thank you for bringing me with you.We had really good time.
    Thank you for texting me.I could catch a bus soon after you left and arrived home safely.something wrong with my mobile...maiko

    ReplyDelete