Total Pageviews

Wednesday 8 May 2013

Knitting Class Paling Sunyi

Hari ni, sampai-sampai je ke pintu kelas knitting aku tengahari tadi, cikgu dah ada menunggu. Puan Judith telah bersedia dengan segala wool yang penuh tersusun dan teratur atas meja. Bagus betul cikgu ni, menunggu anak murid. Mujur juga aku bukannya lambat. Aku sampai tepat sebelum masanya kelas bermula. 

Ya Allah... kebetulan pula.... dah la sebelum ni ahli tak ramai pun, minggu ni semua orang ada hal agaknya. Sepanjang kelas hari ni, akulah satu-satunya anak murid yang ada. Terasalah aku amat di layan. Tumpuan hanya pada aku seorang.... boleh perasan jadi anak murid kesayangan.... :-) Apa lagi, mudahkan pembelajaran aku juga, walaupun aku kena lebih banyak cakap sikit hari ni, di belanja minum kopi la... aduhai....

Pattern yang diberikan minggu lepas, bila aku cuba buat, jadilah juga 'huduh-huduh' (loghat kelantan). Hasil yang disiapkan, kenalah bagi tunjuk kat cikgu. Huduh pun cikgu nak kata apa, dia orang pasti akan bagi pujian je.
 Ini dipanggil 'cup cosy'
 Pandangan atas... butang belum siap tau... ini saja tunjuk dulu dekat cikgu.
Yang ini pula masih dalam proses. Kena buat lagi satu untuk sedikit pembetulan, kelakar pula bila ingat, macam buat kerja sekolah zaman-zaman dulu.... :-) Disebab kan aku tiada mempunyai salah satu jarum yang di perlukan, maka cikgu minta aku tukar sikit formula pattern yang tertera. Jadi bila siap nanti akan ada lah sedikit perbezaan dari rupa asal yang sepatutnya. 

Ok lah, bila dah siap nanti aku akan tunjukkan pattern tu dengan rupa yang asal serta rupa yang baru ya.... bersambung....

8 comments:

  1. Really nice! Teach me how to knit!
    Maiko

    ReplyDelete
  2. Sorry about late reply Nani
    If I have a chance to have a look at your class,it would be lovely!
    Maiko

    ReplyDelete
  3. That's good !
    Maiko

    ReplyDelete
  4. Kat mna kls ni? Kelantan ke?

    ReplyDelete