Total Pageviews

Saturday 23 March 2013

TerSinggah di Prospect Fair, Adelaide


Ternampak dari jauh, macam meriah... bestnya jika pergi berkawan, boleh ronda-ronda.
 
Tadi masa on the way balik dari drive hubby ke Uni, memang plan nak ke chemist membeli satu supplement. Memang akan lalu Prospect Road dan ternampak pula jalan sesak sikit, drive pun kena 40km per hour. Cuba pandu slow cari parking tak dapat, so aku teruskan perjalanan ke destinasi asal dulu. Pastu baru patah balik, Kena masuk lorong dan dapat cari parking yang agak jauh, tapi tak jauh mana pun... cuma kena jalan dalam 300 meter je.... Saja nak tengok-tengok suasana kat pesta tu....

Kedudukan tapak pesta yang setentang dengan bangunan ini.

Jika ada kanak-kanak lasak, bestlah nak cuba panjat batu ni... Jika ada untuk dewasa dan jika aku berpakaian sesuai, nak juga aku merasa sebab tak pernah ada pengalaman. Jika panjat pokok buah kat kampung masa kecik-kecik dulu adalah. Aku rasa pengalaman tu lagi mahal. Tanpa ada apa-apa alat keselamatan pun, dapat panjat tinggi, mana nak fikir bahaya masa tu.... Tapi itu dulu...

Haaa.... yang ni sesuai untuk orang dewasa, teringin nak naik unta ni. Jika hubby ada sekali boleh aku paksa dia nak naik, seganlah pulak sengsorang. Tapi tak apa, aku dah ada pengalaman naik unta masa dekat Mekkah dulu... sama je rasanya... cuma itu ditanah Arab... pure punya unta padang pasir dengan segala hiasan pada badan unta tu..... :-)
Lain-lain fenomena.....
 

Kanak-kanak bersukaria dengan badut ni, pandai dia buat jenaka.

Aku tak pernah pulak tengok orang main game baling pinggan kaca ni. Baling sampai pecah. Saja-saja nak pecahkan harta... Hasil sumbangan la kot.... Tak tahulah kena bayar berapa untuk baling tu....
 
 

Luas kawasannya, aku malas nak pusing semua kawasan, tu yang aku kata tadi, jika berkawan tu boleh ronda lama sikit. Kanak-kanak mesti suka sebab banyak program untuk mereka. Ada face painting, latihan drama, main puppet dan macam-macam lagi. Tempat makan-makan dan minum-minum pun luas aku tengok, ada pentas dan sebagainya. Gerai jualannya pun banyak, barangan rumah, hasil kraf, pakaian, buku-buku, pokok-pokok, makanan dan minuman macam biasalah, macam carboot sale juga. Cuma ini program community sana.

Aku amatlaaah takutnya jika ada anjing kat mana-mana carboot sale ni. Sebab tu nak cabut cepat, penat dah dada berdebar bila nampak anjing, takut nak bersentuh ngan dia. Asyik nak lari mengelak je. Memanglah dia jinak. Tapi yang geramnya bila orang kata dia dapat cium ketakutan, waaah hebat betul deria bau dia. 

Ok... tak nak lama-lama walaupun tengah meriah lagi pesta tu...tapi dah tak ada nak tengok apa lagi, aku pun nak balik dah. Jadilah dapat cuci mata untuk hari ni sebab tadi tak ke garage sale pun, plan kemas rumah ngan hubby... Siap seadanya.....
Posted by Picasa

2 comments:

  1. dlm byk2 pinggan kaca yg dibaling tu, ada x corelle or corning? hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... tu la... duk intai-intai juga.... jika ada corelle nya, payah sikit nak pecah kot... :-)

      Delete