Total Pageviews

Monday 25 March 2013

Omelette King

 
Amat biasa jika selalunya aku buat saiz omelette untuk di makan individu samada untuk saiz kanak-kanak atau untuk orang dewasa, terpulang...  Tapi baru kali ini aku terfikir nak masak omelette yang boleh dimakan oleh beberapa individu sekaligus antara oleh 5 hingga 7 orang dewasa.

Dengan menggunakan telur sebanyak 7 hingga 10 biji bergantung kepada saiz telur yang digunakan. Bersama bahan-bahan lain... alaaah... boleh ikut resepi masing-masinglah ya...semua dah tahu buat... Untuk resepi aku sebelum ni, boleh lihat di sini...
Sebenarnya aku buat ni bukan pada waktu breakfast, tapi pada waktu dinner suatu petang di rumah salah seorang sahabat di sini. Mengenangkan masa tu, hubby terpaksa menuntut suatu ilmu untuk diaplikasikan dalam pengajiannya dari sahabat itu. Aku pick-up hubby dari uni dan terus bawa ke rumah sahabat ni.. Jadi kira ini lah dinner dia masa tu di disamping untuk tuan rumah juga.... Dimakan dengan nasi pun boleh sebab dia ala-ala telur dada juga kan..., tapi omelette ni aku regukan dengan mini roti bakar yang dispray dengan minyak zaitun. 

Ok... boleh cuba pada yang berminat dan berahli ramai....

1 comment: