Total Pageviews

Sunday 31 March 2013

Suasana & Kisah di sebalik sambutan

Seperti selalu seadanya.....
Persediaan aku seadanya seperti selalu... tak suka aku disurprisekan macam yang dulu-dulu geng lama adelaide pernah buat... no no no.... jangan pada aku sudah, tapi jika orang ada ajak join untuk buat surprise kat orang lain tu, dengan terpaksanya adalah juga aku menurut perintah.... 
Tambahan hadiah hari lahir buat hubby. Boleh pakai samada sebagai kopiah atau sebagai beanie untuk musim sejuk ini.... Hasil tangan aku mengaitnya sendiri... tu yang teristimewanya nya tu..... sebab.... saya budak baru belajar.... :-)
Persiapan simple aku....
Jadi jika untuk aku ke... untuk hubby ke.... atau sambutan penting, hanya kami je... privacy and special bagi aku.... Bukan apa pun, aku ni terlebih-lebih pulak malunya jika nak menyambut beramai-ramai. Tak boleh nak kata apa sebab itu dah sifat fitrah yang Allah tiupkan ke dalam diri aku.... 
 
 Nasi minyak zaitun dengan BBQ ayam... 

Macam selalu... terpaksa juga hubby pulang awal untuk kami dinner sama-sama sempena sambutan hari lahirnya kali ini... Lepas ni sambut kat Malaysia pulak... Boleh ada kek... sini pun ada je orang beli kek tapi aku kurang yakin dengan kek sini... jika dah ragu-ragu tu, maka utamakanlah yang ragu...So aku tak pernah beli kek kat sini atau memakan kek yang orang lain beli juga melainkan ada tanda halal, contoh macam kek frozen jenama 'Sara Lee' ke.....itu aku boleh telan la..... Minta maaf la sesangat. Jika dibuat sendiri tu...aku makan... Kenapa aku tak buat...? Sebabnya aku bukan orang yang pakar dalam buat kek, selebihnya memang avon dapur aku tak boleh dipakai, pernah cuba, hatta nak bakar ayam pun tak masak.... Lagi pula jika beli nanti tak berhabis benda tu, makan sikit pastu tak nak dah.... Alaaah macam-macam alasanlah jika dah tak nak tu, hendak seribu daya, tak hendak sejutalah dalihnya....

Surprise secara tak sengajanya bila tengah-tengah aku duk dinner tu, tiba-tiba Kak Yatt call nak tumpang solat maghrib.... Takkan aku nak cakap tak boleh... apa kena pulak kedekutnya jika orang nak tumpang solat pun tak boleh.....so bolehlah... 

Dia orang ingat hubby tak ada sebab selalu balik lambat. Tetiba terjenguk di depan pintu hubby menyambut dia orang. Saja hubby buat lawak... "ni saja nak buat surprise kat saya ke apa" Dia orang sambil tercengang pun tanya.... "kenapa...?" "Ini hari jadi saya..." dan dia orang la yang nampak di surprise kan pulak   ... Secara tak terancang, serentak kami ketawa dan dia orang pun nyanyilah lagu 'Happy Birthday' untuk hubby.... Terima kasih lah... aku sendiri pun tak pernah amalkan nyanyikan lagu tu untuknya... But that is okay....
Cuma yang aku sangat-sangat nak minta maafnya  sebab aku hanya masak untuk two person sahaja. Nasi ada lah lebih sikit tapi lauknya tak ada... Cuma dessert tu banyakla... seri muka durian pengganti kek hari lahir... Hubby yang buat sendiri... nanti kita tengok pada entry lain ya....
 
Terima kasihlah sebab menyinggah untuk solat, sebenarnya mereka nak ke kedai makan jugalah lepas ni, sebab tu la singgah solat dulu... Tak apa kerana dapat juga merasa makan seri muka durian special buatan hubby sendiri untuk hari lahirnya.... 

No comments:

Post a Comment