Total Pageviews

Friday 28 December 2012

Gathering Di Rymill Park


Ini saja bercerita kisah yang dah hampir sebulan berlalu. Bukan lama sangat pun tapi di sebabkan masa yang terlalu pantas berlari. Kisah tetamu ku lagi. 

Taukeh sponsor...

Sepasang merpati dua sejoli ni. Dia orang yang merancang plan. Aku ni selaku pembantu saja. Dia orang nak buat pertemuan dengan sebahagian rakan-rakan lama. Dia orang yang plan minta nak buat kat mana-mana Park. Aku bagi pendapat je dengan tempat ni, sebab sebelum ini dah dua kali aku ikut hubby buat gathering dengan kawan-kawan sejabatannya di sini. Memang menarik dan selesa kat sini. Ada tasik, sampan kayuh, taman, play ground, kiosk kopi dan selesa untuk beriadah juga. Kebetulan pula petang sabtu tu, tempat yang kami tuju itu kosong dan belum ada orang cop. Memang bernasib baiklah masa tu.

Program bermula pada jam 4.30 petang. BerBBQ dengan lamb, chicken, sausages dan beef burger. Memang menarik di tempat begini. Di sini (Adelaide), aku rasa dah ceritakan sebelum ni, tempat untuk berBBQ disediakan di kebanyakan Park. Jika rasa nak berBBQ je, hanya bawa bahan seperti apa yang kita nak bakar yang dah marinate, aluminium foil dan sudip BBQ je. Mancis-mancis berkaitan dengan api segala tak payah. Sebab benda tu dah tersedia. Tinggal tekan butang je, tunggu panas dan boleh mula membakar..... Senang.... 

Suasana ketika menjamu selera.....
 
 

Berkebetulan dalam majlis ini, si Ros ni saja nak men'surprise'kan birthday Hai walaupun tarikh sebenarnya adalah pada esok hari. Memang esok hari sibuknya, sehari sebelum balik semula ke Malaysia, so tak ada masa untuk orang lain pada esok hari.


Tak apalah... "Happy Earlier BirthDay For You Hai".....

Kelakarnya, dipenghujung majlis, kami bergambar ramai-ramai. Masa tu kena ready cepat kerana hujan dah mulai turun. Alhamdulillah sempat juga. Semua orang cepat-cepat berkemas dan berlari ke kereta masing-masing.... Terima kasih buat Koy & Ros atas jamuan ini..... 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment