Total Pageviews

Monday 31 December 2012

Bakal Pulang

Saban musim, makin kurang group geng asal aku. Geng yang masa mula-mula aku sampai dulu. Al-maklumlah aku ni di kira anak yang ke arah bongsu dah. Mengikut rotib nya seniorlah yang habis dulu. Saban musim ada saja sahabat yang habis pengajian dan perjuangan di sini akan kembali ke tanah air, meninggalkan kami untuk meneruskan perjuangan kehidupan di bumi kangaroo ini. 

Kali ni aku mengundang dua family yang bakal pulang awal januari 2013 untuk dinner di rumahku. Jika di lihat dalam foto di atas, kedua-dua pasangan itu berada di belakang sekali. Pasangan di sebelah kanan, terkecuali yang bertudung biru tu ialah Kak Nana dan Prof. Madya Dr Kamarul dari UIA Kuantan. Manakala satu lagi pasangan yang sebelah kiri gambar dalam foto tu adalah Kak Azi dan En Azul dari UKM Bangi. Dua-dua suami yang sambung belajar. Kak Azi dan Azul ni orang Kelantan pekat ni. Kak Azi ni orang Pasir Tumbuh, Tak jauh dari rumah aku di Bukit Marak. Saja memaklumkan yang Kak Azi ni ada kembarnya yang mengajar satu sekolah dengan abang aku di SK Bukit Marak. Aku dah tengok kembarnya. Dah namanya kembar seiras jadi muka mereka pun memang tak berbeza bagi aku.

Ini saja-saja masa dalam satu majlis perpisahan untuk orang lain pada musim bunga yang lalu.


 
Makan nasi dan mihun sup tulang, boleh combine satu lauk jadikan dua menu.
 
 

Aku pun kena standby dah juga. Mana tahu tiba-tiba musim depan atau satu musim lagi kena balik. Mesti kena balik juga kan. Langkah kalian akan ku susuli jua. Aduuuh... sedih bunyinya. Oklah... insyaAllah jumpa lagi di Malaysia nanti.....

Good Luck.....
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment