Total Pageviews

Tuesday 10 April 2012

LePak Di RuMah Muna


Dah lama tak jumpa Muna. Aku pun rindu gak pada dia. Dahla aku balik Malaysia tak sempat nak bagitau dia. Biarkan dia tertanya-tanya dalam bahasanya, di mana Nani ni....? Lama betul tak dengar khabar. 

Sebenarnya Muna ni berasal dari Libya. Datang sini bersama suami dan tiga orang anaknya. Suaminya buat PhD di UniSA juga, sama macam hubby tapi dia orang tak kenal pun. Ini antara aku dengan mereka je. Dia pernah tinggal di Malaysia selama 2 ke 4 tahun. Suaminya pernah belajar di UPM Serdang. Tapi sayang.... tak banyak perkataan Bahasa Malaysia yang dia tahu. Namun dia masih ingat alamat rumah dia dan selalu dia sebut-sebut pada aku. 

Oh ya.... aku jumpa dan berkenalan dengan Muna ni masa sama-sama menghadiri English Class dekat Findon Community Centre. Punyalah susah aku nak faham dia. Rupanya dia tak tahu berbahasa inggeris sangat. Last-last aku yang berbahasa Arab dengan dia. Baru dia happy. Kelakar pun ada. Bila dia tak faham apa-apa, teacher akan minta aku terangkan pada dia dengan menggunakan Bahasa Arab. Teruklah aku, bukan nya aku terror sangat pun. :-).....


Suatu hari selepas kembali ke Adelaide, dapat juga aku jumpa dia. Itu pun selepas aku meng SMS dia dan berkali-kali dia minta aku datang. Liat dan payah masa betul aku nak gi rumah dia. Suka je dia kalau setiap hari aku dapat lepak ngan dia. Sorry ya Muna. Dia pulak tak boleh datang rumah aku, suami dia belum beli kereta. Naik bas susah juga bagi dia. Kalau aku nak bawa dia ke rumah aku pun masalah juga. Anak dia yang kecik tu belum sampai 7 tahun. Dia kena duduk atas car seat pulak. Mana aku ada car seat. 

Sekarang ni ada je kesibukan sendiri-sendiri aku. Nantilah bila-bila free kita lepak lagi ya.
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment