Total Pageviews

Saturday 28 January 2017

'Setia Arab Cafe' Pusing-Pusing Cari Makan

Alhamdulillah... Assalamualaikum warahmatullah semua...
Cerita pusing-pusing cari makan kali ni. Aku jarang2 sekali ke kedai-kedai makan di area Setia Alam. Tapi kali ni saja nak menukar angin. Jika tak cuba macam mana kita nak menilai keadaan kan. So jangan takut mencuba ya. 
Sejak tahun lepas aku perasan ada satu restoran makanan Arab di sini, Mungkin usia bawah 3 tahun. Kawasannya agak tenang. Tidak sesibuk seperti di bandar. Tempat ini seperti pekan kecil rasanya. Sebelum ni tak pernah tergerak hati untuk mencuba makan di sini. Belum jodoh katakan. Restoran ini beralamat di :- 
NO 77, JALAN SETIA GEMILANG
 BG U13/BG SETIA ALAM SEKSYEN U13 
SHAH ALAM.
Agak kemas dan tersusun.
Meneliti menu-menu yang ada. Pilihan sebagaimana menu-menu middle east. Setelah memilih aku decide nak cuba menu ni ↓↓↓. Berkenan sangat aku dengan kebab dia tu... 
Tapi bila sampai order rupanya jadi macam ni↓↓
Sama tapi tak serupa... urmmm... 😏(mood kecewa). Kebab tu dah tak berlidi dan macam daging tandoori pulak gayanya.
Breadnya dihantar asing, tidak seperti dalam gambar juga yang mana bread tu berada di dasar pinggan hidang.
Hubby pilih menu 'Lamb Kabsah' ni.
Yang ni boleh dikatakan serupa. 
Cuma bagi aku portionnya kecil. Tak seperti portion yang sebelum ini dimakan di restoran Arab yang lain. Tapi tak apalah kan... dah tadi kata nak cuba...
Ini minuman yang kami order. Tidak sah bagi aku jika ke restoran arab tidak mengorder teh. Bukan pelik sangat pun, teh o + daun mint la... Tapi kami ni suka minum teh lebih sikit. Jadi kami order yang pot kecil punya.
Dapatlah dalam 4 cawan dari satu pot ni.

Antara hidangan yang tertera dalam buku menu lagi ialah... (sila klik pada gambar jika untuk membesarkan image ya)
Haaa... sekarang dah rasa, kesimpulannya.... macammana nak sebut ya... 'kira bolehlaaa'...🙂🙂🙂

No comments:

Post a Comment