Total Pageviews

Tuesday 24 September 2013

The Manhattan. FISH MARKET.

Terplan tetiba di suatu petang nak melihat dari dekat Setia City Mall. Nak masuk meronda kat dalamnya. Memang besar dan luas tempatnya. Tak larat masa tu nak meronda kesemua bahagian. 
Dah lama pusing-pusing, semasa kaki melangkah ke satu bahagian, aku terpandang lambang ni. Yang nampak adalah dua patah perkataan bertulisan besar tu, 'FISH MARKET'. Sangkaan pertama dalam kepala adalah pusat jualan ikan segar beroperasi di sini. Bila aku mendekat, rupanya ia adalah satu cafe atau restoran.

Dalam beberapa kali pusingan, aku berpatah balik ke sini. Sebenarnya aku masa tu masih dalam plan intai-intai cari makan juga. Kat cafe lain terlebih-lebih pulak mahalnya. Tak sanggup sangat rasanya. Biarkanlah mereka yang terlampau tinggi harganya tu. Aku hari ni hanya nak bercerita pasal cafe yang aku singgah ni dulu.
Di pintu masuk cafe siap ada penyambut tetamu lagi. Bila saja kita melangkah masuk ke dalam, penyambut tetamu ini seolah mengumumkan kepada semua pekerja lain akan kedatangan kita. Lantas akan kedengaranlah ucapan 'welcome' bersahut-sahutan nanti. Aku macam nak tergelak pun ada.

Namanya memang 'fish Market', tapi menunya termasuk beberapa sea food yang lain juga. Nampak gayanya lebih kepada menu western.
Tak pasti memilih, aku dibantu oleh pekerja cafe juga dalam membuat pilihan. Akhiiirnya....
Untuk Mr. Hubby, pilihannya adalah 'Small Flame' terdiri dari ikan, chips, prawns dan sayur bersama krim sos cendawan. Ada nasi bersama di bawahnya.

Mine, aku pilih menu yang di beri nama 'Scallops Fish Chicken' yang terdiri dari fish fillet, ayam, sotong, scallops dan sayur juga sos yang juga di datangkan bersama nasi di bawahnya. Sekali pandang, aku memang ingat tak ada nasi. Kesimpulannya ia merupakan satu hidangan yang besar dan mengenyangkan.

So... inilah mushroom soupnya yang boleh ditop up semahunya. Aku ulang tambah juga sekali sambil tunggu main dish sampai.
Minuman yang kami pilih, juga boleh ditop up seberapa gelas selagi mahu. Aku tak larat lagi nak tambah air, dah penuh (kenyang) sangat dah rasanya.
Taste yang boleh diterima dan boleh dicuba sekurang-kurangnya sekali. Tapi cafe ini ada mengenakan goverment service tax sebanyak 10% dan service charge sebanyak 5%. Eeeee.... tu yang aku kata boleh lah sekali mencuba... jika rasa berbaloi, boleh cuba lagi, lagi dan lagi......

No comments:

Post a Comment