Total Pageviews

Saturday 3 August 2013

Garage Sale Sendiri

Gambaran buat family ku....
Barang-barang rumah terpakai yang perlu di buat 'garage sale', jualan rutin yang biasanya dibuat setelah hampir menamatkan pengajian di sini. Aku pun tidak ketinggalan untuk berbuat demikian. Ada yang boleh di jual murah-murah, diberi percuma dan ada yang hanya layak dibuang saja. Jualan juga mudah dilakukan melalui pengiklanan dalam gumtree. 

Biasa dan selalunya di sini, jualan garaj dibuat pada weekend, sabtu dan ahad. Iklan dibuat di gumtree, news paper ke atau melalui kotak-kotak penunjuk jalan yang diletakkan di jalan-jalan tertentu sebagai signboard adanya jualan garaj dibuat. Mungkin gambaran tidak datang atau tidak nampak sekiranya belum berpengalaman. Tak apalah hanya sebagai gambaran.

Pernah kami bertanya kepada seorang pak cik yang sedang mengadakan garage sale, samada ingin pindah ke atau kenapa...? Dia mengatakan hanya untuk suka-suka sebab tengok kawan-kawan dia pun ada buat garage sale juga. Seolah satu benda yang menyeronokkan mereka. Tak kurang juga biasanya kerana nak clearkan barang-barang rumah yang terlalu banyak, atau nak tukar kepada barang baru atau yang wajib selalunya bila nak pindah rumahlah. Dah nak masuk rumah baru, banyaklah barang-barang yang tidak ingin dibawa sekali perlu di let go kan.

Seingat aku, telah lebih 3 kali atau peringkat garage sale yang aku buat. Hanya pembeli yang datang ke rumah samada pelajar-pelajar yang terdiri dari adik-adik undergrad yang baru sampai, kawan-kawan dan juga mereka yang sebelumnya membuat panggilan telefon setelah melihatnya melalui gumtree. Sebahagian barang-barang garage sale yang sempat aku snap.... hanya sebahagian.... :-)


  
  
 
 

 

 
 
 

Semalam pula..........
 
 
Peti aku pun dah dibeli orang...... bye-bye my peti... :-( terima kasih jasa cemerlangmu untuk 3 tahun ini.
So...untuk kegunaan dalam masa 17 hari ni, aku pakai yang mini inilah dulu. Mujur juga ada yang ni. Ini pun banyak jasanya pada aku. Biasalah peti ni kan...memang bekerja terus-menerus.....

Ha sekarang ni memang tumpukan tugas-tugas membersih, meng'clear', packing dan seumpamanya. InsyaAllah ingin aku bercerita lagi pengalaman di sini.... 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment