Total Pageviews

Wednesday 26 June 2013

Dinner Bersama 'Super Senior' Adelaide

Payah benar mencari masa. Betapa lemahnya kekadang bila kalah berlumba dengan masa. Masa sentiasa jauh ke depan manakala selalunya kita dipotong masa. Bak kata Saidina Ali Karramallahu wajhah, "masa umpama mata pedang, jika kita tidak memotongnya, dia lah yang akan memotong kita". Aku selalu berkata pada ahli rumah, malah peringatan untuk diri sendiri sentiasa, "kita kena mencari masa, kerana masa tidak tahu menunggu kita, sentiasa akan berlalu pergi". Itu suatu yang pasti dan tidak dapat disangkal lagi. Kerana itulah Allah menurunkan satu surah yang diberi nama khusus, 'masa' yang mana Allah telah bersumpah dengan masa, membawa erti betapa penting dan besarnya sesuatu yang bernama 'masa' itu.... 

Semuanya orang lama kecuali yang berdiri di belakang, dua dari kanan, baru sebulan lebih datang ke Adelaide, isteri kepada yang berdiri di belakang, dua dari kiri.

Dengan senang hati menerima tetamu orang lama di sini, juga orang 'come back', yang pernah ke sini suatu lama dahulu. Aku ceria menamakan mereka dengan 'super senior' di Adelaide ni. Harap tidak menjadi suatu kesalahan, saja-saja lah aku ni. Tentang masa... masa yang aku temui apabila hubby mendapat ujian kecil dengan mengalami sedikit demam... so, nampaknya dia dapat pulang seawal waktu maghrib ke rumah dan berpeluang pula aku menerima tetamu.  Tetamu yang sudi datang untuk kenal rumah.

Sup ekor 'siam style' menjadi menu atau lauk utama dalam hidangan aku special buat tetamu super senior ini.... :-) Ingat nak juga aku kongsikan resepi yang aku pakai ni walau pun sentiasa simple. Nantilah sikit hari lagi ya....

Main dish, nasi putih bersama sup ekor, ikan tommy goreng, kerabu mangga, sambal belacan juga ulam timun.

Sampingan seperti biasa, bila dah ada kuah sup tu, boleh juga makan dengan mihun. Mihun sup ni sebenarnya adalah kegemaran aku sendiri. Menu syok sendiri la ni.... :-)

Tetamu bertuah yang datang awal. Mendapat saguhati apabila berkenan dengan skaf yang aku knitting.. :-). Setiap kali menengok skaf tu, moga mereka akan ingat kat aku nanti.... Terima Kasih...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment