Total Pageviews

Sunday 11 November 2012

Windy Day

Sini bila angin kuat atau ribut melanda, amatlah menakutkan....
Berada di hadapan rumah, aku rakamkan ribut kecil ini yang berlaku pada awal minggu. Bunyinya amat menakutkan aku. Teringat pada ribut yang terjadi dalam filem "Si Tanggang" anak derhaka itu.... Macam tulah lebih kurang bunyinya.

Lepas tu pulak seingat aku, tak pernah aku mendengar suara guruh dan melihat kilat yang berlaku sepanjang berada di Adelaide ini. Tapi ada hikmahnya bila aku teringat balik untuk membaca doa ketika mendengar guruh yang telah sekian lama aku tidak melafazkannya. Bila aku melihat dan mendengar ke dua-dua fenomena biasa yang terjadi di Malaysia itu berlaku juga di sini, itulah yang jadi pelik dan menakutkan. Kenapa ya...?

Semuanya kuasa Allah yang mana manusia tidak mampu untuk memikirkannya. Tiada yang pelik pada-Nya. Semua nya boleh berlaku dengan kehendak-Nya di mana-mana pun dan bila-bila masa pun....

Allahu Akbar....!

Doa ketika mendengar suara guruh :-
Di import dari Mr Google....

No comments:

Post a Comment