Total Pageviews

Thursday 29 November 2012

TemPaHan Nasi Kerabu Untuk HaRi Ini

 
Basic.... Siap sedia.... Tunggu di pick up je...
Menerima permintaan pada dua hari lepas, sambil sibuk aku duk packing pun, aku rasa masih berpeluang untuk aku masak. Kerana sahabat.... limit ku sebenarnya minima menerima tempahan adalah untuk 20 orang tapi aku masih boleh pertimbangkan bila tempahannya hanya untuk 13 orang.
Kawan aku ni minta menyediakan hidangan asas AUD 5 per person. Nak datang ambil dalam pukul 11.00 pagi. Ada mungkin macam meeting ke apa tah dekat ofis dia hari ni. So dia nak perkenalkan makanan tradisional ni pada orang putih.

Aku terkejut juga. Macam tak yakin je dia orang dapat makan hidangan yang ada budu ni. Jika tak makan maknanya tak lengkap atau tak sah nasi kerabu tanpa budu. Atau dengan kata lain tak kick. Mana nak sedap. Lebih-lebih lagi pulak jika dimakan guna sudu. Nak gaul pun macam susah je nak sebati. Tak kisahlah....
Harap-harap dia orang berani mencuba. Apa pun aku memang menunggu maklum balas dari kawan aku tadi. Apa ceritanya orang putih dan nasi kerabu ku ini..... :-)
Posted by Picasa

1 comment:

  1. Salam...makin maju nampaknya produk nasi kerabu adelaide ni...syabas..

    ReplyDelete