Total Pageviews

Friday 15 March 2013

MeneRima HomeStay TeTamu MaLaySia Lagi

Petang ini aku bakal menerima tetamu lagi. Tetamu dari Malaysia, salah satu family yang pernah kami bersahabat di Adelaide ini. Kembali for good ke tanah air hampir setahun atau setahun yang lalu setelah tamat pengajian PhDnya di sini. Datangnya mereka ini untuk berkonvokesyen di 'University Of South Australia' yang bakal berlangsung pada minggu depan. Jadi mereka bakal stay bersama aku selama seminggu. Ahlan Wasahlan.....
 Namun aku telah maklumkan awal-awal, sekiranya mereka tidak selesa beradu hanya beralaskan quilt nanti. Sebabnya musim bagi aku sekarang tengah let go barang. Buat garage sale mana-mana barang yang boleh jalan dulu. Kan kami pun bukannya lama lagi akan berada di Adelaide ni. Slow-slow cuba clearkan barang. Bukan saja kami, malah beberapa kawan kami yang lain pun sama keadaannya. Masing-masing busy dan busy dan busy.... Sebab tu lah aku selalu penat dan penat dan penat....
Hanya in yang termampu dan terbaik aku sediakan. Nak buat macammana kan. Mujurnya sekarang ni bukan nya musim sejuk. Jika tidak.... tak termampu hanya beralaskan quilt ni. Di bilik kecil inilah seadanya nanti 5 beranak satu family akan beradu. Harap dapat menerima seadanya.
Manakala sesimple kelengkapan juga aku cuba sediakan. Tentu semua ni tidak dibawa dari Malaysia mungkin, barang ni hanya memberatkan timbangan luggage saja. Ini pun seadanya juga....

Selamat datang sekali lagi kepada tetamu kami ini.... Dr Zainul Mukri dan Puan Karmiza serta anak-anaknya..... Seadanya dari aku.....

No comments:

Post a Comment