Total Pageviews

Tuesday 26 September 2017

Lagi2 Simple Grill Chicken

Seharian hari ni, aku rasa sangat penat dan letih. Kepenatan yang melemaukan seluruh badan. Macam nak demam pun ya. Apa tidaknya, entah berapa kali aku berulang-alik ke toilet, mungkin tersalah makan. Akibatnya aku juga jadi hilang selera. Tak tahu nak makan apa. . 

Nak masak apa untuk dinner??? Kali ini aku tidak rasa seperti nak makan nasi. Jadi aku keluarkan isi dada ayam untuk dibakar. Aku gantikan karbohidrat dari nasi dengan karbohidrat dari kentang. Selebihnya sayur-sayuran sebagai pelengkap nutrisi.
2 keping dada ayam telah dibersihkan.
Perapan yang sungguh flexible, tidak terikat. Yang penting dengan rasa yang disenangi oleh diri-sendiri.
Sayuran yang sedia ada di dapur, saleri, kentang, carrot dan broccoli.
Aku hanya rebus dan celur seketika, toskan dan di grillkan dengan mentega dan minyak zaitun.
Siap hidangan dinner malam ini. Kentang ditaburi dried mint namun ayam tidak disirami gravy. Cuma kering2 gitu je atau di cicah dengan sos kegemaran sendiri.
Jemput makan.... 😋😋😋


No comments:

Post a Comment