Total Pageviews

Tuesday 30 April 2013

Amanah Yang TerTunai

Alhamdulillah, amat lega sekali bila dapat menyempurnakan dua amanah yang terpikul di bahu aku ni. Bukan seberat mana pun tapi sekurang-kurangnya bila telah terlaksana tu, aku rasa tiada lagi pendakwaan ke atas aku nanti bila aku telah sanggup untuk membantu. 

Semalam di sebabkan tempat yang agak jauh, terpaksa aku mengheret sekali hubby ke Pooraka sana, mencuri sedikit masanya kerana aku seolah takut-takut nak drive ke sana. Cawangan "Tupperware" tiada yang dekat dengan kawasan aku. Aku sendiri pun belum pernah berurusan dengan syarikat tupperware sebelum ini melainkan jika membelinya pun hanya yang terpakai di garage sale saja. 

Tugas aku mudah, hanya pergi mengambil barang yang kawan aku order last minute sebelum balik ke Malaysia hampir 3 minggu lalu. Orang syarikat tupperware tu dah call aku minggu lepas nak bagitahu yang barang kawan aku tu dah sampai. Cuma lepas ni yang belum habis lagi, bila aku kena packing dengan baki buku-buku mereka di rumah aku dan pass kan pula kepada seorang lagi kawan untuk di shippingkan. So aku masih terikat dengan sedikit lagi urusan sebelum amanah tu sempurna. 
Pagi tadi pula, selepas drive hubby ke Uni, aku ke "Hamra Library Centre". Tujuan aku sama, bagi menunaikan amanah seorang lagi kawan untuk membuat sesuatu bayaran tertangguhnya kepada library ini ketika dia masih di Adelaide dulu. Telah lama sangat aku tidak ke sini, sejak aku tidak menghadirkan diri ke kelas inggeris dua tahun lepas rasanya. Namun tiada juga rasa rindu, entah kenapa, mungkin kerana tiada lagi kawan rapat atau freindly macam dalam kelas kat tempat lain. Di tambah pula teacher kegemaran yang pernah mengajar aku dulu pun telah pencen daripada pencen agaknya. Maksudnya sudah tidak lagi jadi volunteer kat situ lagi dah.
 
Sebenarnya, sebulan dulu aku telah datang dengan tujuan tadi. Apa nak buat masa tu aku tak dapat tempat langsung untuk parking kereta. Semua parking penuh termasuk yang tepi-tepi jalan samada dekat atau jauh. Masa tu jika tak silap aku, memang ada satu program kat situ, sebab tu parking penuh. Selepas pusing-pusing dan tak jumpa juga parkingnya, balik lah dulu....
 
 Pintu masuk utama ke library
 Dedaun pokok yang separuh luruh...

Suasana di dalam library....
 
 
 
 
 
 
 Inilah pintu masuk ke kelas inggeris aku dulu pada setiap selasa jam 1.00 hingga 3.00 pm. Bila ditanya dekat kaunter tadi, waktunya memang masih sama sekarang ni pun, tetap tak berubah.  

Sejujurnya, bila saja mata terpandang pintu masuk kelas aku ni, aku tak boleh tipu diri sendiri sebenarnya yang aku dah tiba-tiba jadi rindu. Tapi tak apalah, aku boleh tengok gambar ni jika aku rindu... mujur juga ada amanah yang kena buat, jika tidak, entah bila aku nak menyinggah sini....

No comments:

Post a Comment