Total Pageviews

Monday 29 April 2013

WinTer Scarf & Beanie Hat

Cuaca kebanyakan hujan ringan atau paling tidak pun lebih kepada redup sejak dari minggu lepas. Lega bila aku dapat tahu kebanyakkan orang lain pun ada rasa macam aku juga, bila hari mendung, hati turut sama merasai. Tak kira samada ada kaitan dengan apa-apa atau tidak. Apa lagi jika ada kaitan dengan hati yang benar-benar tengah beremosi. Pernah aku menjawab soalan bila ditanya oleh seorang kawan tentang khabar,  aku jawab, "khabar semendung hari". Ituah hakikat yang aku tak nak tipu. Kita berkata benar kan. 

Adakalanya aku berbohong bila mana-mana Aussie bertanya "Hi dear, how are you?" aku jawab, "I'm good, thank you". Kekadang benar jawapan tu, tapi kekadang aku bohong.... apa nak buat... seolahnya soalan dan jawapan tu dah tak boleh di pisahkan. Memang lah ada yang jawab betul mungkin, tapi selalunya lidah cepat je dengan jawapan begitu bila di sapa. Ok apa-apa lah....

Seiring dengan ketibaan musim-musim yang ke arah sejuk ni.... suka aku teruskan hobi mengait asas yang selalunya membuatkan aku sakit leher, belikat dan adakalanya jadi sakit kepala bila sepenuh tumpuan aku curahkan padanya. Apa tidak nya terbongkok seharian kekadang, mata pulak dengan menumpu jarak dekat. Macammana lah boleh tak sakit. Tapi tulah, dah jadi macam ketagih pula. Masa tengok TV pun, tak boleh duduk saja-saja, mesti tangan aku nak mencapai jarum dan wool untuk meneruskan hobi. Boleh lupa dan malas atau suka tangguh untuk lipat kain baju yang selalu menimbun.

Minggu lepas, aku alami sakit kepala yang teruk. Aku pasti sebabnya datang dari hobi melampau aku yang tengah merancak ketika ini ditambah ada lagi dua tiga faktor lain yang aku tak tolak. Sampai berbiji-biji panadol terpaksa aku ulangi menelannya. Baru aku tahu betapa sengsaranya bila sakit kepala dan jika aku tak cuba kontrolkan apa-apa. Apa-apa perkara pun, jika melampaui batas, tentu tak baik kan. Tak dapat tidak aku cubalah kontrolkan hobi aku ni. Tambah pula aku dah dapat siapkan sepasang scarf dan beanie hat untuk my man gunakan pada musim-musim sejuk di masa-masa akhir kami di sini..... 

Mengait dengan menggunakan dua jarum....
Scarf ...
 Beanie hat, bila dilipat macam ni, boleh dipakai jadi kopiah juga....
Hei... janganlah gelak pulak, my man tak kisah pun akan warnanya... tambah pula apa yang aku suka dan bagi pada dia. Dah memang aku sukakan warna lembut dan gebu ni. Sebenarnya aku dah kena gelak pun pada minggu lepas masa tunjuk kat kawan aku.... katanya, warna ni terlalu comel jika untuk si dia....

Apa boleh buat......  

No comments:

Post a Comment