Total Pageviews

Tuesday 24 July 2012

Seri Muka Durian

Inilah impian dan cita-cita hubby untuk cuba nak membuatnya. Dah lama dia request cuma aku belum sempat nak membuatnya. So kami janji akan sama-sama buat pada hari minggu je. Kebetulan pula bulan puasa dah tiba. Apa yang cukup membanggakan bila sekali cuba dah kira cemerlang. Tapi aku tak masuk campur. Semua hubby yang uruskan. Aku masak lauk, dia pulak buat kuih ni. Sikit-sikit tolong tu adalah... Tipulah kalau tak tolong langsung... Tolong jadi tukang cuci dan kemas, tolong hulur bahan, he he he... jika tak, tak tahu berapa hari boleh jumpa.
 
Tolong jaga masa pulut tengah dimasak, tapi lepas tu dia yang urus sendiri. Di masukkan ke loyang yang sesuai....

Ini ialah bancuhan tepung yang telah dicampur durian, santan, gula, telur dan kastard. 

 
Di kacau di atas api perlahan....

Dituang ke atas pulut....

Di kukus selama kira-kira 20 hingga 25 minit....

Inilah hasilnya..... Alhamdulillah...

Menjadi juadah berbuka puasa kami.... dan juga hidangan moreh bersama beberapa rakan yang singgah di rumah kami selepas sama-sama bersolat terawikh di masjid al-Khalil.

Semuanya memuji keenakan hasil air tangan hubby. Thank you... InsyaAllah  aku kata lepas ni biar dia saja yang buat. Suka je aku....
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment