Total Pageviews

Monday 30 July 2012

Beriani Hairani

Hihihi.... plan ngan kawan datang berbuka kat rumah aku. On the spot gitu je. Dah petang pun. Bukan apa... rumah aku dekat je dengan masjid. Dia memang datang terawikh kat masjid sini, seronok. So jika dia berbuka kat rumah aku, dekat lah sikit perjalanan untuk ke masjid nanti... (walaupun pahala lagi banyak dapat bila datang dari perjalanan jauh untuk ke masjid :-). Kira samalah kan jika stop dulu kat rumah aku pun, nanti kira sambung perjalanan je.

Dia dah minta aku ke rumah dia sebenarnya, cuma hari tu hati aku ada berduka lara sikit. Aku pulak pusing ajak dia aje yang datang rumah aku. Jika ada orang tu, lupalah sekejap kesedihan dihati ni.... :-( . Last-last dia yang termasak banyak.

Ini dia bawakan nasi beriani versi dia. Dia orang Penang asal-usulnya. Aku dah tanak nasi putih tapi simpan jelah lepas tu...

Dia regukan dengan ayam masak kurma ni... Sedap....

Aku pulak hanya masak ayam masak merah ni aje. Tapi punyalah anak dia suka dengan ayam ni sehingga tiga kali tambah nasi... Kalah aku....

Lepas tu dia rajin mencuba buat sagu kelapa ni...

Teruk lah aku ni, tetamu pulak yang bawa banyak makanan.... Tapi kekadang dengan sahabat yang rapat macam tulah kan....
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment