Total Pageviews

Thursday 8 October 2015

Restoran Putera Ayu

Salam ukhwah buat semua yang menjengah. Minta maaf terlalu lama aku menyepi, bukan dengan sengaja tapi mengumpul kudrat yang kurang cemerlang sejak kebelakangan ini. Apa saja yang boleh di ceritakan, aku cuba cungkilkan kembali semangat ini walau dengan cerita kosong, janji ada kenangan dalam ahwaalulhayah. 

Terus dengan semangat jalan2 cari makan, biar badan terisi tenaga, baru ada kekuatan kan. Betul ke gitu.... boleh la kan....

Sajalah hari tu pusing-pusing area Padang Jawa. Jika tak silap masa tu menghantar seseorang ke station komuter. Dah petang masa tu, perut pun dah bagi isyarat dan selayaknyala untuk ambik dinner. Aku jarang sebenarnya lalu sini. Bila terpandang satu restoran yang agak menarik dan lapang tempat letak keretanya, tergerak hati nak bertandang. 

Restoran ni terletak di lot 34486/2, Jalan Besar Padang Jawa, Shah Alam. Restoran Putera Ayu ini dimiliki oleh Berkat Raudhah Services. ermm islamik bunyinya.

Mungkin operasi hari tu baru je bermula, kawasan parking masih lapang.

Keadaan dalam restoran. Luas dan lapang.

Meneliti menu yang tertera, macam2 pilihan. Lebih kepada menu masakan siam jugak sebenarnya. Harganya..? Harganya agak tinggi berbanding kedai makan ala Thai biasa.
Disebabkan masa tu customer belum ramai, cepatlah sikit hidangan yang kami pesan tu sampai. ermm... nampak menarik jugak. Agak berbaloi la dengan harga yang tertera.
Udang tepung... rm15 dengan 9 ekor udang bersaiz besar.
Sup ekor rm10
Nasi goreng USA rm7.90
Mihun tomyam udang rm7.90
Teh O dan Teh O halia panas, masing2 rm2.00
Tentulah harganya tinggi sikit, presentation pun ala-ala hotel. Tapi tanggapan mahal pada awalnya tidak lagi bagi aku. Tapi masih berbaloi juga. Rasanya pun berbaloi. So boleh la mencuba sendiri.


No comments:

Post a Comment