Total Pageviews

Thursday 24 August 2017

Kebab Ala Uighur Lagi... Inspirasi

Assalamualaikum.... 
Bercerita tentang makan malam pula. Rindu betul nak makan makanan ni. Rinduuuu sangat. Tak sempat juga untuk berkunjung ke 'Salam Noodle'. Salam Noodle inspirasi Adelaide. 

Adelaide...??? Alah sebut Adelaide lagi rindu nak makan lamb kebab yang original rasa kegemaranku dari sana. Waktu dulu tak terbilang berapa kali aku ke Restoran Uighur tu untuk makan kebab. Antaranya boleh baca sini dan sini dan sini..... dan banyak kali sangat selama 4 tahun. Hehe...

Belek2 lauk mentah dalam freezer, jumpa lagi satu peket kambing slice yang aku simpan. Kira last stock la tu. Tengok2, tenung2, lalu dadukan dia buat kebab Uighur style tapi sebenarnya 'aku style' je... hehe...
Dish simple yang menawan kalbu ku.... 
Lamb shoulder yang dihiris dagingnya dan di potong dadu, diperap pula dengan rempah2 simple untuk memelihara rasa asli daging lamb tu....  lalu dicucuk pada kebab's skewer.
Bersedia untuk dibakar dan aku tak suka perap lama2... bakar pun dalam oven dengan pintu terbuka je.
Bakar jangan masak full, aku suka yang rare sikit. Lembap2 dan lembut.
Dimakan bersama salad tentunya untuk tidak rasa muak.
Salad pun kira dari bahan yang sedia ada dalam peti ais je. Cukup je bahannya...
Selamat menjamu selera untuk diri sendiri๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹...

No comments:

Post a Comment