Total Pageviews

Thursday 3 November 2016

Mini BBQ Platter

Ermm... sesekali menu yang rasanya tak nak makan nasi. Karbohidrat daripada nasi ditukar ambil daripada kentang.
Antara lauk pilihan :-
  1. Ayam
  2. Kentang
  3. Sosej
  4. Cendawan Shitake segar
  5. Udang
  6. Carrot
  7. Bawang
Cara-cara ku :-
  1. Perap dengan bahan kegemaran sendiri. Susun dalam dulang pembakar dan bakar dengan suhu 200d dalam lebih kurang 30 ke 40 minit atau hingga masak.
  2. Untuk kentang tu, aku tebuk lubang di tengahnya, letak cheese dan tutup balik (dapat bayangkan tak? kira dapat la ya, aku percaya yang you all pun tahu buat).... aku rebus 3 suku masak terlebih dahulu, kemudian sapu dengan lada hitam, garam serta olive oil. Balut dengan aluminium foil dan susun sama2 dengan yang lain. Aku buat macam ni sebab was2 takut bila yang lain dah masak, dia masih mentah.
  3. Udang tu pula aku masukkan saat2 dah hampir lauk lain nak masak. Udang kan cepat masaknya.

Mayonis sebagai pencicahnya. Mayonis + perahan lemon + dry mint. Gaul sebati.
Salad simple, cuma timun + capsicum traffic light (merah, kuning dan hijau) + juga strawberry. Lagipun itu je yang ada dalam fridge. Digaul dengan perahan lemon, gula dan olive oil. Dah siap semua part, boleh la dihidangkan.
My simple dinner...
Kentang bila di buka pembalut dan dibelah...

Sekian.... :-)

No comments:

Post a Comment