Total Pageviews

Tuesday 7 January 2014

TDM @ Sambutan Ambang Tahun Baru 2014

Seperti selalunya pun jika melibatkan acara Persatuan Penduduk ni, aku tak nak jadi orang yang datang lambat. Boleh ada tempat duduk, time pergi tu kalau boleh orang belum bersesak. Sekali pun aku bukannya ada tugas apa-apa tapi lebih selesa jika dapat usahakan untuk datang menepati waktu. Dari siang tadi dah macam perasan tengok AJK yang dah sibuk menguruskan tempat utama setiap aktiviti Taman ni dengan persediaan tempat, penyusunan kerusi meja serta pemasangan khemah semua. Sudah tentu semua itu bagi memastikan majlis dapat dimulakan tepat pada masanya.
Datang awal pun orang dah mula memenuhi kawasan Taman di mana majlis ini diadakan. Ada yang dapat duduk di kerusi, juga ada yang santai bersila di atas tikar yang dibentangkan.
Pengerusi Persatuan Penduduk sedang berucap memulakan majlis dalam suasana kelam yang datang dari asap BBQ....
Ramainya tengah ambik makanan..... Aku macam biasalah, tunggu orang lengang sikit, malu la nak berebut.... tapi itulah aku....
 
Antara yang aku nikmati selain secebis ayam juga kambing BBQ.

Port BBQ pula tidak pernah lengang dengan kerumunan terutama kanak-kanak sehinggalah habis bekalannya. Laku sungguh....
Antara mereka yang berkaraoke sementara menunggu detik 12 malam.....
Sebelum pengiraan detik 10 saat terakhir ke 12 tengah malam, nyanyian lagu 'Negaraku' dinyanyikan oleh warga penduduk yang hadir. Masa ni kebanyakan anak-anak kecil dah tidur dan mengantuk.... 

"SELAMAT TAHUN BARU 2014"......


No comments:

Post a Comment