Total Pageviews

Saturday 4 August 2012

Nasi GoReng Beriani


Lagi sekali pasal nasi beriani ni. Tapi kali ni "nasi goreng beriani" pulak. Rupanya ada perencah segera nasi goreng beriani ni. Aku tak pernah perasan la. 

Hari tu ada jiran aku kat sini yang balik Malaysia. Bila datang sini dia bagi aku beberapa rempah dan perencah. Salah satunya yang aku terima ialah sepeket perencah segera nasi goreng beriani ni. Apalagi... aku suka je mencuba.... Kebetulan pulak ada nasi putih yang tak habis dimakan. Aku masukkan sayur campur dan potong salami serta juga telur. Jika ikut cara pada peket tu, dia suruh masukkan ayam, tapi masa tu nak buat cepat dan tak sempat dah nak defroskan ayam frozen. Nak cepat pakai je salami daging, cepat sikit dan tak perlu nak defroskan lama-lama. Letak je sekejap bawah aliran air paip, dah boleh dipakai.

Hasilnya...
Betullah... rasanya memang rasa nasi beriani. Apa tidaknya kan, dah perencah nasi goreng beriani. Macam-macam bahan ciptaan resepi ni kan.... boleh cuba tapi jangan selalu..... hihihi faham-faham jelah...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment