Total Pageviews

Sunday 26 August 2012

Lamb Stew


Pada minggu kedua dalam bulan Ramadhan baru-baru ini, aku diundang untuk berbuka di rumah salah seorang rakan senegeri ku. Masa tu dia masak menu timur tengah. Maklumlah suaminya orang sana. Serba serbinya makanan middle east mestilah dia kena tahukan....

Salah satu masakan yang aku berkenan ketika itu ialah lamb stew. Teringin pulak nak mencuba buat sendiri. Segan aku nak bertanya dia. Aku cari je sendiri resepi melalui Mr Google. Bertimbun resepi yang ada. So study lah sikit, adjust sikit, bukan semua patut kita ikut, sesuaikanlah sendirikan. Kecapannya aku dah dapat agak, jadi pandai-pandailah mencampur bahan.

Alhamdulillah hasilnya aku suka, insyaAllah lain kali, bila aku buat lagi, aku nak adjust bahan dia supaya dapat menyerupai menu 'dapanji', menu yang pernah aku makan di restoran Uighur bersama home made noodle nya. Tapi bila ya.....? InsyaAllah.....
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment