Total Pageviews

Sunday 25 September 2016

Padang Besar, Perlis

210815...
Sebaik saja settle bersiar-siar di area Gua Kelam, aku menuju ke Padang Besar dengan tujuan ingin melihat suasana dan keadaan pasar di situ, tiada niat nak shopping apa-apa pun. Alang-alang dah datang katakan...
Destinasi tujuan telah didekati.
Pasar dan barang-barang di sini dikatakan lebih murah kerana berdekatan dengan siam, sempadan. Namun bagi aku ianya sama saja keadaan dan barang-barangnya seperti yang ada di negeri aku di Pantai Timur, Kelantan.
Meninjau gerai buah-buahan dan aku ada juga membeli sedikit buah-buahan untuk di cuba makan.
Ini buah Tar (panggilan aku) yang ku beli. 
 Aku menggemari buah tar ni sejak kecil. Dimakan begitu saja.
Waktu ni aku duduk di satu wakaf rehat sambil melihat persekitaran dan gelagat pengunjung.
Ini pun barang yang tersangkut. Aku membeli tempat letak pasu bunga berbentuk basikal, barangan hiasan ala-ala inggeris menarik hati aku.
Melepasi sempadan pemeriksaan....

No comments:

Post a Comment