Total Pageviews

Sunday 23 September 2012

Kuih Majlis

Aku tak tahu apa-apa tentang majlis ini pada awalnya. Sehinggalah Kak Yatt membuat tempahan dua jenis kuih dari aku. Aku bukanlah pakar dalam industri kuih, bukan pernah pun aku berniaga dan berniat berniaga menjual kuih jikalau aku tidak diminta berbuat demikian. 

Apa pun aku rasa selamba saja bila Kak Yatt menyebut saja apa kuih yang dia nak minta aku buat. Kuih biji nangka dan seri muka durian. Aku tolak untuk buat seri muka durian dengan alasan yang logik. Aku gantikan dengan kuih di raja zaman dulu kala di Kelantan, akok. 

Kuih biji nangka yang perlu di sediakan untuk 50 orang tetamu.
Mini akok pandan yang hanya ditempah sebanyak 20 biji. 
Sepagi suntuk menyiapkan dua jenis kuih Kelantan ini. Alhamdulillah berjalan lancar.

Pentas dalam Dewan
Aku yang malas hadir ke majlis ini pada mulanya, terdatang juga selepas waktu berbuka puasa (aku puasa pada hari tu) kerana menghantar sendiri kuih tempahan. Dah datang tu, masuk ajelah dewan dan join sajalah majlis ini. Kebetulan ada geng.....

No comments:

Post a Comment